woensdag 3 juli 2013

Knoopster

Heerlijk, ik ben bezig geweest met de knoopster. Voor wie niet weet wat dat is. Hier is een foto:
Je kunt dit (bijna) gedachteloos doen. Het derde touwtje in het lege vakje, het derde touwtje in het lege vakje, ga zo maar door.
 En je kunt er erg leuke dingen van maken. Op het moment ben ik bezig om er (vriendschaps)armbandjes van te maken.
We (de meiden en ik) hebben er alle drie één en hebben al heel wat koordjes gemaakt. Die worden dan op school weggegeven als ketting, soms gebruiken ze ze als haarband, armbandjes, noem maar op.

Ik heb in die van mij een elastiekje geregen anders vind ik hem te wijd en valt ie af.

Je kunt allerlei kleuren katoen / wol gebruiken. Met Kroningsdag hadden we ze met (hoe kan het ook anders) rood / wit / blauw / oranje gemaakt.

Laat gerust een berichtje achter.
Lieve bloggroetjes Pétra.


2 opmerkingen:

  1. Het lijkt een soort punniken!!! of heb ik het mis??
    Ik ken het niet maar snap de bedoeling.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is veel leuker dan punniken. Dat geemmer met die haaknaald om het draadje eromheen te krijgen. Nee, dit is heerlijk ontspannend. Kan het gedachteloos doen.

    BeantwoordenVerwijderen